Inloopbijeenkomst 17 juni – Pleijendal en Parochietuin
Op 17 juni hebben we een inloopavond georganiseerd over de plannen voor de herinrichting van het Parochieplein.
Ongeveer 50 bewoners en belangstellenden kwamen langs om de eerste schetsen te bekijken en hun ideeën met ons te delen. Het was een betrokken en prettige avond.
Wat hebben we opgehaald?
Bezoekers konden de voorlopige ontwerpen bekijken en in gesprek gaan met het projectteam. We hebben veel reacties en suggesties ontvangen.
Een belangrijk onderwerp waren de bestaande bomen op het plein. Het uitgangspunt is dat de bomen in de basis behouden blijven. Een externe bomendeskundige onderzoekt daarbij de volgende punten:
- gezondheid en vitaliteit van de bomen
- veiligheid en stabiliteit
- wortelruimte en risico op wortelopdruk
- toekomstbestendigheid (duurzame groei op lange termijn)
Daarnaast zijn er wensen en aandachtspunten gedeeld over:
- meer groen op het plein
- een prettige plek om te verblijven
- gebruik van het plein voor ontmoeting en ontspanning
- Ook het aantal parkeerplaatsen is besproken. Dit aantal blijft gelijk.
Hoe gaan we verder?
We gebruiken alle reacties om de schetsen verder uit te werken en te verbeteren. Daarbij zoeken we naar een goede balans tussen de verschillende wensen en functies van het plein.
Vervolg
De uitkomsten en aangepaste plannen delen we dit najaar online, in de Dalfser Marskramer en op social media.
